1.Krótki opis pomysłu: Proponuję odrobinę zwiększyć liczbę moderatorów oraz rozdzielić każdemu z nich inne zadania.
Po co: Niech kto inny zajmuje się moderowaniem Czatka, kto inny porządkowaniem wpisów "technicznych", kto inny "luźnych dyskusji" a kto inny kasowaniem bootów. Spowoduje to równomierne obciążenie zadaniami poszczególnych moderatorów. Poza tym usprawni zarządzanie forum gdyż osoby lepiej obcykane technicznie łatwiej rozpoznają odpowiedni wątek do którego należy skierować post a ci będący więcej on-line lepiej poradzą sobie z ogarnianiem Czatka. Niektóre wpisy wymagają błyskawicznej interwencji inne zaś mogą na nią trochę poczekać. Odpowiednią ilość moderatorów powinno się ustalić w zależności od liczby zdefiniowanych zadań. Niektóre z zadań powinny być przydzielone wszystkim np. zwracanie uwagi na przekleństwa. Każdy moderator powinien mieć przynajmniej jednego zastępcę w danym temacie. Oczywiście jeden moderator może mieć przydzielone więcej niż jedno zadanie.
Vaxon: Zgadzam się z pomysłem - zasugerowałem to nawet Andrzejowi i liczę, że w najbliższym czasie grono moderatorów się powiększy.2.Krótki opis pomysłu: Proponuję nie kasować postów tylko edytować ich treść jednak wyłącznie w zakresie naruszenia regulaminu.
Po co: Może się zdarzyć sytuacja, że na post przeznaczony do skasowania już ktoś odpowie. Skasowanie jednego wymagało by kasowania bądź poważnej edycji kolejnych co może spowodować niezły chaos. Dodatkowo kasowanie i edycja treści posta (mogąca zmienić kontekst) powinna być potwierdzona u autora lub przynajmniej należy go poinformować o tym fakcie z krótkim wyjaśnieniem powodu edycji bądź skasowania. Uniknie się wtedy sytuacji kiedy autorzy nie wiedzą co się dzieje z ich postami bo nikt im nie wyjaśnia powodu ingerencji. Powinna być także jakaś forma "poczekalni" do której trafiały by kasowane bądź edytowane posty w oryginalnym ich brzmieniu. Nie wiem czy nie wymagało by to jakiegoś głębszego grzebania w silniku forum ale można by to obejść tworząc dział widoczny tylko dla moderatorów zatytułowany "posty oryginalne" czy jakoś tak. Pomogło by to w sytuacji kiedy w wyniku interwencji autora trzeba by było wrócić do jakiegoś fragmentu oryginalnej treści. No i jak któryś z moderatorów się zabiera za temat to niech drugi nie wchodzi mu w paradę. Pozwoli to uniknąć sytuacji kiedy dwóch moderatorów mając odmienną filozofię pracy "za mocno" ingeruje w treść i posty userów. Przy podziale zadań według zgłoszonego przeze mnie pomysłu nr 1 taka sytuacja prawdopodobnie nie zaistnieje.
Vaxon: kwestia kasowania czy edytowania jest niestety ciężka. Niektóre posty nie zasługują na nic innego jak tylko kasację, ale niestety ciężko wyznaczyć jednoznaczną granicę między postem do edycji, a do kasacji. Zastanowię się nad tym trochę bardziej, bo nie potrafię na chwilę obecną żadnego sensownego rozwiązania znaleźć.3.Krótki opis pomysłu: Poprawić pkt. 4 regulaminu na: "4. Zakaz używania przekleństw i wulgaryzmów (nie tylko w języku polskim). Dotyczy również sygnatur (podpisów)."
Po co: Skoro punkt dotyczy treści to powinien dotyczyć wszystkich treści i wpisów z podpisami włącznie.
Vaxon: popieram w pełnej rozciągłości - nic dodac, nic ująć.4.Krótki opis pomysłu: Poprawić pkt 7. Regulaminu na: "Pisać zgodnie z zasadami polskiej ortografii i gramatyki. Używanie modułów sprawdzania pisowni w programach edycyjnych nie boli a poprawia znaczną część błędów."
Po co: Pisanie postów bez kropek na końcu zdania, bez dużych liter, pomijanie przecinków powoduje, że postu nie daje się czytać - jeśli ktoś chce być oryginalny to niech stosuje swoje zasady pisania tam gdzie robi to większość. Tutaj na tym forum większość piszących używa zasad zbliżonych do polskiej ortografii, interpunkcji i gramatyki
Vaxon: jak wyżej - zwracałem już na to uwagę (w przypadku jednego konkretnego użytkownika) i jestem za tym by zmniejszyć tolerancję na błędy w stosowaniu języka polskiego.5.Krótki opis pomysłu: Wymagać od moderatorów stosowania się do ogólnie przyjętego regulaminu bądź napisać dla nich osobny - udostępniony treścią dla wszystkich. Do akceptacji przy rejestracji nowego usera.
Po co: W normalnym świecie prawo jest równe dla wszystkich. Posiadanie przez moderatorow większych możliwości od zwykłych userów nie może być prawem do swobodnego traktowania ustaleń regulaminu. Niedopuszczalne są sytuacje kiedy moderator pilnując czystości języka (zwracanie uwagi na przekleństwa userów) sam przeklina. Chyba, że w osobnym regulaminie dla moderatorów napisze się, że może on przeklinać do woli w przeciwieństwie do ZU. Ale taki regulamin jest widoczny dla wszystkich i zaakceptowany więc nikt nie będzie mógł zarzucić, że moderatorzy są ponad prawem (tutaj regulaminem). Zwracam też uwagę na to, że w sieci istnieje mnóstwo forów mających bardzo rozbudowane regulaminy obejmujące zarówno prawa jak i obowiązki wszystkich ze stron - userów i modertorów - nie widzę przeciwwskazań do czerpania z doświadczeń i wiedzy innych.
Vaxon: wydaje mi się, że aktualnie właśnie prawo jest równe dla wszystkich i moderatorzy także się do niego stosują. W przypadku łamania takowego przez 'zielonych' prosiłbym o zgłaszanie takich sytuacji do Administratora.6.Krótki opis pomysłu: Wyposażyć forum w pełną kontrolę wszystkich pojawiających się wpisów zarówno na forum jak i na czatku - pliki .log czy coś w ten deseń. Oczywiście dostępne tylko dla moderatorów a nawet tylko dla Globalnego oraz Admina.
Po co: Posiadanie pełnej historii zdarzeń i wpisów na forum i czatku usprawni moderatorom dostęp do treści oraz zabezpieczy przed problemami w dochodzeniu do tego kto co kiedy komu i czy w ogóle w szczególności w sytuacjach spornych kiedy trzeba podjąć niełatwą decyzję wspólnie z innymi moderatorami oraz Adminem.
Historia może być np.: do 6 miesięcy wstecz bądź krótsza.
Vaxon: pomysł jak najbardziej słuszny - trzeba jednak tylko wziąć pod uwagę, że taki log dosyć szybko może się rozrosnąć do niebotycznych rozmiarów. Według mnie pomysł logowania np. 50 ostatnich usuniętych i edytowanych postów w zupełności by wystarczyło.7.Krótki opis pomysłu: Uzupełnić regulamin o informację dotyczącą ostrzeżeń i wykluczeń (warny i bany).
Po co: Niech będzie jasno powiedziane że naruszanie regulaminu skutkuje ostrzeżeniem, brak poprawy i skruchy wykluczeniem i na jaki okres czasu a dalsze brnięcie w las skutkuje złożeniem wniosku do Admina o usunięcie konta. Z prawem do jednorazowego odwołania się od jego decyzji. W przypadku cofnięcia wniosku o usunięcie konta określenie okresu po jakim użytkownik nabędzie pełnych praw od nowa (trzeba dać czas na skruchę i naukę właściwego zachowania). Ponowne naruszenie regulaminu w okresie "resocjalizacji" skutkuje natychmiastowym usunięciem konta usera bez prawa do odwołania.
Vaxon: regulamin powinien i prawdopodobnie w niedługim czasie zostanie poszerzony. W wolnej chwili postaram się nawet przygotować jakiś jego projekt, ale nie obiecuję, że będzie to w najbliższych dniach. Nie jestem tylko pewien czy taki taryfikator kar się sprawdzi.Być może na większość z tych pomysłów już dawno żeście wpadli ale ja o tym nie wiem więc piszę powyższe.