Sugestie zmian regulaminu oraz forum

Oferty kupna części.

Sugestie zmian regulaminu oraz forum

Postprzez Vaxon 29 stycznia 2011, o 23:01

Witam,

Jako, że ostatnimi czasy na forum według grupy użytkowników nie dzieje się najlepiej gremium moderatorów oraz jaśnie nam panującego Administratora wychodzi z inicjatywą by użytkownicy zasugerowali swoje pomysły co do zmian w forum jak i regulaminie.

Pomysły muszą zawierać jakąś sensowną merytoryczną treść - propozycje typu usuńcie tego moderatora, bo jest be lub dajcie mi administratora to będzie lepiej zostaną z góry usunięte. Każdy pomysł musi także zawierać uzasadnienie i wytłumacznie co dobrego ma dla forum przynieść. Prosiłbym też by w tym temacie nie dyskutować o pomysłach innych osób - ten temat ma służyć TYLKO do zgłaszania swoich pomysłów - każda notka nie spełniająca tych wymagań będzie usuwana. W ramach ostrzeżenia prosiłbym też o nie testowanie mojej cierpliwości - za każde złamanie zasad tego tematu grozić będzie ostrzeżenie lub inne sankcje w zależności od rangi 'wykroczenia'.

Zgłoszenie pomysłu musi wyglądać tak jak na przykładzie poniżej:

Kod: Zaznacz cały
Krótki opis pomysłu: Dodajcie więcej kolorów dla różnych grup
Po co: Da to większą róznorodność i każdy będzie mógł znaleźć grupę, do której najlepiej pasuje. Kolory można by przydzielić w zależności od miasta rodzinnego, obecnego motocykla, stanu cywilnego czy miejsca zatrudnienia.


Temat będę moderować osobiście - tym samym proszę innych moderatorów o nieusuwanie i nieedytowanie notek w tym temacie, a zgłaszanie ich do mnie.

W imieniu Moderatorów,
Vaxon
Vaxon
GG#424779, Tlen_id: vaxon, mail:vaxon@tlen.pl
Avatar użytkownika
Vaxon
 
Posty: 255
Dołączył(a): 10 marca 2009, o 14:08
Lokalizacja: Kraków

Re: Sugestie zmian regulaminu oraz forum

Postprzez beebas 30 stycznia 2011, o 04:28

1.
Krótki opis pomysłu: Proponuję odrobinę zwiększyć liczbę moderatorów oraz rozdzielić każdemu z nich inne zadania.
Po co: Niech kto inny zajmuje się moderowaniem Czatka, kto inny porządkowaniem wpisów "technicznych", kto inny "luźnych dyskusji" a kto inny kasowaniem bootów. Spowoduje to równomierne obciążenie zadaniami poszczególnych moderatorów. Poza tym usprawni zarządzanie forum gdyż osoby lepiej obcykane technicznie łatwiej rozpoznają odpowiedni wątek do którego należy skierować post a ci będący więcej on-line lepiej poradzą sobie z ogarnianiem Czatka. Niektóre wpisy wymagają błyskawicznej interwencji inne zaś mogą na nią trochę poczekać. Odpowiednią ilość moderatorów powinno się ustalić w zależności od liczby zdefiniowanych zadań. Niektóre z zadań powinny być przydzielone wszystkim np. zwracanie uwagi na przekleństwa. Każdy moderator powinien mieć przynajmniej jednego zastępcę w danym temacie. Oczywiście jeden moderator może mieć przydzielone więcej niż jedno zadanie.

Vaxon: Zgadzam się z pomysłem - zasugerowałem to nawet Andrzejowi i liczę, że w najbliższym czasie grono moderatorów się powiększy.

2.
Krótki opis pomysłu: Proponuję nie kasować postów tylko edytować ich treść jednak wyłącznie w zakresie naruszenia regulaminu.
Po co: Może się zdarzyć sytuacja, że na post przeznaczony do skasowania już ktoś odpowie. Skasowanie jednego wymagało by kasowania bądź poważnej edycji kolejnych co może spowodować niezły chaos. Dodatkowo kasowanie i edycja treści posta (mogąca zmienić kontekst) powinna być potwierdzona u autora lub przynajmniej należy go poinformować o tym fakcie z krótkim wyjaśnieniem powodu edycji bądź skasowania. Uniknie się wtedy sytuacji kiedy autorzy nie wiedzą co się dzieje z ich postami bo nikt im nie wyjaśnia powodu ingerencji. Powinna być także jakaś forma "poczekalni" do której trafiały by kasowane bądź edytowane posty w oryginalnym ich brzmieniu. Nie wiem czy nie wymagało by to jakiegoś głębszego grzebania w silniku forum ale można by to obejść tworząc dział widoczny tylko dla moderatorów zatytułowany "posty oryginalne" czy jakoś tak. Pomogło by to w sytuacji kiedy w wyniku interwencji autora trzeba by było wrócić do jakiegoś fragmentu oryginalnej treści. No i jak któryś z moderatorów się zabiera za temat to niech drugi nie wchodzi mu w paradę. Pozwoli to uniknąć sytuacji kiedy dwóch moderatorów mając odmienną filozofię pracy "za mocno" ingeruje w treść i posty userów. Przy podziale zadań według zgłoszonego przeze mnie pomysłu nr 1 taka sytuacja prawdopodobnie nie zaistnieje.

Vaxon: kwestia kasowania czy edytowania jest niestety ciężka. Niektóre posty nie zasługują na nic innego jak tylko kasację, ale niestety ciężko wyznaczyć jednoznaczną granicę między postem do edycji, a do kasacji. Zastanowię się nad tym trochę bardziej, bo nie potrafię na chwilę obecną żadnego sensownego rozwiązania znaleźć.

3.
Krótki opis pomysłu: Poprawić pkt. 4 regulaminu na: "4. Zakaz używania przekleństw i wulgaryzmów (nie tylko w języku polskim). Dotyczy również sygnatur (podpisów)."
Po co: Skoro punkt dotyczy treści to powinien dotyczyć wszystkich treści i wpisów z podpisami włącznie.

Vaxon: popieram w pełnej rozciągłości - nic dodac, nic ująć.

4.
Krótki opis pomysłu: Poprawić pkt 7. Regulaminu na: "Pisać zgodnie z zasadami polskiej ortografii i gramatyki. Używanie modułów sprawdzania pisowni w programach edycyjnych nie boli a poprawia znaczną część błędów."
Po co: Pisanie postów bez kropek na końcu zdania, bez dużych liter, pomijanie przecinków powoduje, że postu nie daje się czytać - jeśli ktoś chce być oryginalny to niech stosuje swoje zasady pisania tam gdzie robi to większość. Tutaj na tym forum większość piszących używa zasad zbliżonych do polskiej ortografii, interpunkcji i gramatyki :-)

Vaxon: jak wyżej - zwracałem już na to uwagę (w przypadku jednego konkretnego użytkownika) i jestem za tym by zmniejszyć tolerancję na błędy w stosowaniu języka polskiego.

5.
Krótki opis pomysłu: Wymagać od moderatorów stosowania się do ogólnie przyjętego regulaminu bądź napisać dla nich osobny - udostępniony treścią dla wszystkich. Do akceptacji przy rejestracji nowego usera.
Po co: W normalnym świecie prawo jest równe dla wszystkich. Posiadanie przez moderatorow większych możliwości od zwykłych userów nie może być prawem do swobodnego traktowania ustaleń regulaminu. Niedopuszczalne są sytuacje kiedy moderator pilnując czystości języka (zwracanie uwagi na przekleństwa userów) sam przeklina. Chyba, że w osobnym regulaminie dla moderatorów napisze się, że może on przeklinać do woli w przeciwieństwie do ZU. Ale taki regulamin jest widoczny dla wszystkich i zaakceptowany więc nikt nie będzie mógł zarzucić, że moderatorzy są ponad prawem (tutaj regulaminem). Zwracam też uwagę na to, że w sieci istnieje mnóstwo forów mających bardzo rozbudowane regulaminy obejmujące zarówno prawa jak i obowiązki wszystkich ze stron - userów i modertorów - nie widzę przeciwwskazań do czerpania z doświadczeń i wiedzy innych.

Vaxon: wydaje mi się, że aktualnie właśnie prawo jest równe dla wszystkich i moderatorzy także się do niego stosują. W przypadku łamania takowego przez 'zielonych' prosiłbym o zgłaszanie takich sytuacji do Administratora.

6.
Krótki opis pomysłu: Wyposażyć forum w pełną kontrolę wszystkich pojawiających się wpisów zarówno na forum jak i na czatku - pliki .log czy coś w ten deseń. Oczywiście dostępne tylko dla moderatorów a nawet tylko dla Globalnego oraz Admina.
Po co: Posiadanie pełnej historii zdarzeń i wpisów na forum i czatku usprawni moderatorom dostęp do treści oraz zabezpieczy przed problemami w dochodzeniu do tego kto co kiedy komu i czy w ogóle w szczególności w sytuacjach spornych kiedy trzeba podjąć niełatwą decyzję wspólnie z innymi moderatorami oraz Adminem.
Historia może być np.: do 6 miesięcy wstecz bądź krótsza.

Vaxon: pomysł jak najbardziej słuszny - trzeba jednak tylko wziąć pod uwagę, że taki log dosyć szybko może się rozrosnąć do niebotycznych rozmiarów. Według mnie pomysł logowania np. 50 ostatnich usuniętych i edytowanych postów w zupełności by wystarczyło.

7.
Krótki opis pomysłu: Uzupełnić regulamin o informację dotyczącą ostrzeżeń i wykluczeń (warny i bany).
Po co: Niech będzie jasno powiedziane że naruszanie regulaminu skutkuje ostrzeżeniem, brak poprawy i skruchy wykluczeniem i na jaki okres czasu a dalsze brnięcie w las skutkuje złożeniem wniosku do Admina o usunięcie konta. Z prawem do jednorazowego odwołania się od jego decyzji. W przypadku cofnięcia wniosku o usunięcie konta określenie okresu po jakim użytkownik nabędzie pełnych praw od nowa (trzeba dać czas na skruchę i naukę właściwego zachowania). Ponowne naruszenie regulaminu w okresie "resocjalizacji" skutkuje natychmiastowym usunięciem konta usera bez prawa do odwołania.

Vaxon: regulamin powinien i prawdopodobnie w niedługim czasie zostanie poszerzony. W wolnej chwili postaram się nawet przygotować jakiś jego projekt, ale nie obiecuję, że będzie to w najbliższych dniach. Nie jestem tylko pewien czy taki taryfikator kar się sprawdzi.

Być może na większość z tych pomysłów już dawno żeście wpadli ale ja o tym nie wiem więc piszę powyższe.
Avatar użytkownika
beebas
 
Posty: 886
Dołączył(a): 6 sierpnia 2009, o 19:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sugestie zmian regulaminu oraz forum

Postprzez bilgat6 30 stycznia 2011, o 10:41

krótki opis pomysłu: można by dać moderatorom prawo używania mózgu a nie bezmyślnego stosowania regulaminu.
po co: po to ,żeby nie powtarzała się sytuacja z postem Bartka gdzie został usunięty bo dał do zrozumienia ,że Donata zataiła pewne informacje dotyczące sprzedawanego przedmiotu. Oczywiście zarzucono mu, że obraził Donię ale przecież jej postawa nie zasługuje na pochwałę więc powinno to być rozpatrzone pod kontem uzasadnionego etycznie postępowania. szczególnie, że post Bartka nie wykraczał( w/g tego co dowiedziałem się m. innymi od Vaksona) poza normy zachowania w takiej sytuacji.

Vaxon: prosiłem wyraźnie w tym temacie o konretne pomysły, a nie wycieczki osobiste. Doceń moją inicjatywę i zastosuj się proszę do tego. W przeciwnym wypadku będę zmuszony do zadziałania w inny sposób.
do szczęścia wszyscy potrzebują miłości i nie wystarczy być kochanym, trzeba umieć kochać.
w momencie kiedy przestaniesz się oszukiwać poczujesz się lepiej.
nie wszystko jest takie jak się wydaje
Avatar użytkownika
bilgat6
 
Posty: 215
Dołączył(a): 19 kwietnia 2010, o 08:32
Lokalizacja: Łazy k.Zawiercia

Re: Sugestie zmian regulaminu oraz forum

Postprzez sad 30 stycznia 2011, o 11:56

krótki opis pomysłu: blokada tematów w dziale giełda

why: wielu użytkowników ma sobie za nic obecny regulamin, a co za tym idzie panuje tam wieczny bałagan. Mogę jeszcze zrozumieć konkretne oferty/zapytania (choć wszystko można załatwić na spokojnie na pw), ale opcje "czemu tak tanio?" są IMO bez sensu. Propozycja blokady wynika też z tego, że postów w poszczególnych pojawia się tak dużo, że moderatorzy nie są w stanie obgonić tego bałaganu.

Vaxon: słuszna opcja - Administrator prawdopodobnie przeczyta ten temat i liczę, że taka zmiana zostanie wprowadzona (żeby po wysłaniu notki w tym dziale temat automatycznie się zamykał).

krótki opis pomysłu: zmiana moderatorów/zwiększenie liczby moderatorów.

why: moderatorzy odwalają kawał dobrej roboty. Niestety nie jestem pewien czy wszyscy. Barry pojawia się na forum raz na dwa tygodnie, a w skrajnych przypadkach co miesiąc. Nie mam do niego pretensji, ale jeśli nie ma czasu wykonywać swoich obowiązków (a mimo wszystko jest to spora odpowiedzialność), to niech zastąpi go inna osoba.
Zgodnie z pomysłem beebasa (podkreślam, że nie dyskutuję nad nim, nie chce mi się po prostu jeszcze raz pisać tego samego ;) ), można zwiększyć liczbę moderatorów. Oczywiście bez przesady. Nie można też doprowadzić do sytuacji, że jeden z moderatorów nie zajmie się tym czy tamtym, bo nie należy to do zakresu jego obowiązków.

Vaxon: pomysł ten skomentowałem już u beebasa.
Alembic Orion 6
Avatar użytkownika
sad
 
Posty: 1072
Dołączył(a): 28 lutego 2009, o 12:03
Lokalizacja: Twoja Stara

Re: Sugestie zmian regulaminu oraz forum

Postprzez emils 30 stycznia 2011, o 16:15

Propozycja: Jeśli jest temat dla moderatorów, ma on służyć tylko im
po co: Rozumiem, że macie dział, w którym obgadujecie pewne kwestie-nie mam tego nikomu za złe, wręcz przeciwnie.
Tylko dlaczego jedni mają dostęp do tego działu (nie są w obsłudze forum), a inni nie?
Oto screen tego działu, do którego ma dostęp pewna "elita", a ja go nie widzę.

http://img441.imageshack.us/img441/6747/ukrytydzia.jpg

nie proszę, tylko żądam, żeby ujawnić ten dział i abyśmy wszyscy zobaczyli co tam siedzi. Jeżeli tego nie zrobicie będzie to oznaczało tylko jedno-macie w d.... to co tutaj mówimy.

Vaxon: jak sama nazwa wskazuje jest to dział dla Administratorów oraz Moderatorów i tylko oni mają i mięć będą do niego dostęp. Niestety na takie żądanie musimy powiedzieć 'nie' - nie jest to kwestia złośliwości czy ignorowania użytkowników, ale niektóre sprawy powinny być i będą omawiane w zamkniętej grupie.

Nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi-nie mam do Was pretensji o to, że macie taki temat, tylko iż jedni użytkownicy mają do niego dostęp, a inni nie. To już nie jest temat dla moderatorów, tylko pewnej grupy znajomych.

Vaxon: na tyle na ile mi wiadomo Administrator dał dostęp do tego forum tylko moderatorom globalnym. Jeśli ktoś inny także ma do niego dostęp to zgłoś to proszę do mnie lub Administratora. W założeniu nie miał to byś dział dla grupy znajomych i jeśli tak się stało to należy tą sytuację poprawić. Osobiście nigdy nie widziałem by ktoś z poza obsługi forum w tym dziale bywał, ale też nie siedzę na forum 24/7 więc mogłem oczywiście kogoś przeoczyć.
Ostatnio edytowano 30 stycznia 2011, o 17:27 przez emils, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
emils
 
Posty: 816
Dołączył(a): 3 maja 2009, o 21:16
Lokalizacja: żyrardów

Re: Sugestie zmian regulaminu oraz forum

Postprzez Janik 30 stycznia 2011, o 16:45

Propozycja: Wieksze archiwum chata.
Po co? Z racji, ze bardzo duzo cennych linkow, informacji i porad znika blyskawicznie z czata, a nie mozna ich znalezc w innych watkach, proponuje zeby powiekszyc archiwum chata do odpowiedniej wielkosci, tak zeby choc jeden dzien rozmow sie tam miescil. Obecny chat jest tak maly ze przy intesywnej rozmowie latwo stracic watek nawet po 5 minutach nieobecnosci.

Vaxon: niestety czat ma swoją ograniczoną długość nie bez powodu - dłuższy powodował problemy z serwerem i mówiąc krótko po prostu nie wyrabiał wykrzaczając forum. Być może jest jakiś mod do forum, które będzie zachowywał wpisy z czata w innej postaci - jeśli Administrator na taki się zgodzi to nie widzę żadnych podstaw by z tego nie skorzystać.
"Kocham Fałki i pachnące cwajtakty"

http://www.bikepics.com/members/gonitwa8/
2006 KTM 950 SM
2004 KTM 125 SX
Avatar użytkownika
Janik
 
Posty: 317
Dołączył(a): 15 września 2009, o 09:51
Lokalizacja: Gdańsk-Przymorze / Angola Offshore

Re: Sugestie zmian regulaminu oraz forum

Postprzez Qcyk 7 lutego 2011, o 13:17

Propozycja1: Uświadomienie Moderatorom i Adminom forum, że forum jest dla ludzi i bez ludzi nie istnieje...
Po co: Da to możliwość przyswojenia sobie podstawowej prawdy na temat ludzkiej zbiorowości. Że bez ludzi, forum stanie się tylko tworem wzajemnej adoracji Administracji... Bycie moderatorem czy adminem to nie zaszczyty i chwała, ale przede wszystkim praca dla użytkowników. Jeśli ktoś tego nie rozumie to chyba powinien zmienić zajęcie...
Propozycja2: Wyjaśnienie wszelkich niesnasek w odrębnych tematach
Po co: Da to możliwość wyjaśnienia, niejasności, które powstały w wyniku kasowania postów "niewygodnych". Tak jak wcześniej napisałem. Afera z Magdą, Z Donią..(Kobiety to ZUO;))

Vaxon: powiedz mi gdzie tutaj masz zawarty jakiś pomysł na zmiany na forum lub w regulaminie? Ale ustosunkuję się i tak do tej wypowiedzi. Moderatorzy mają świadomość tego, że forum tworzą ludzie, ale to ludzie nie potrafią dostosować się do panujących na forum zasad i tutaj także wkraczają Moderatorzy. Jeśli uważasz, że na stanowisku Moderatora będziesz się sprawdzać lepiej niż obecni członkowie tego zespołu to swoją kandydaturę możesz zgłosić w odpowiednim temacie. Jeśli zaś chodzi o wyjaśnianie niesnasek w odrębnych tematach to jest to ostatnią rzeczą, na która bym się zgodził - nikt nie chce żeby jakiekolwiek brudy, kłótnie czy prywatne dyskusje były wyciągane na forum publiczne. Wszelkie takie sprawy powinny być rozwiązywane tylko i wyłącznie w gronie osób zainteresowanych.
Problem w tym, że te brudy jakimś cudem stały się publiczne, za zgodą i czynem tych osób.
Zostać moderatorem? Zastanawiałem się nad tym... Tylko że moderować dyskusje mogę również nim nie będąc, a wypowiadając się w określony sposób w temacie.... Niestety będąc moderatorem zamykam sobie możliwość wypowiedzi w pewnych kwestiach a tego bym nie chciał. Także dziękuję za propozycję, doceniam ;)
Avatar użytkownika
Qcyk
 
Posty: 214
Dołączył(a): 29 maja 2009, o 12:33
Lokalizacja: Kraków

Re: Sugestie zmian regulaminu oraz forum

Postprzez ciuciubabka 7 lutego 2011, o 16:45

Nowy jestem i dopiero się poznaję z tym forum, ale podrzucę kilka pomysłów z forów na których bywam.

1: Założyć wątek "Bany i ostrzeżenia" do edycji przez modów.
Umieszczać w nim informacje "kto", "co", "za co" i "na ile"
Rozjaśnia to sprawę pozostałym użytkownikom i moderatorom.

Vaxon: użytkownicy poza osobą zainteresowaną nie muszą i raczej nie będą wiedzieć za co ktoś inny został zbanowany. Osoba banowa (a zdarzyła się taka raz i w sumie ramach żartu - zainteresowany wie o kogo chodzi) jest informowana za co i na ile owego bana dostała. Moderatorzy mają wgląd w to kto i za co został zablokowany.

2: Wątków nie kasować (oprócz oczywistego spamu typu "enlarge your peni") a przenosić do kosza (bez możliwości dodawania nowych wątków i edycji istniejących) i automatycznie usuwać po np. tygodniu.
Nawet jeżeli emocje wezmą górę i klawiatura poniesie, post może (mimo wszystko) zawierać jakieś treści z którymi będą chcieli się zapoznać użytkownicy.

Vaxon: ten pomysł już padł i liczę na pozytywne jego rozpatrzenie przez Administratora.

3: Przydałoby się gdzieś umieścić listę moderatorów - np. w poście z regulaminem albo uruchomić szukajkę po rangach (obecnie można tam znaleźć jedynie Andrzeja - Administratora)

Vaxon: lista moderatorów dostępna jest po kliknięciu na 'Moderatorzy Globalni' pod listą aktywnych użytkowników na dole strony.

4: (do pomysłu beebasa) Różni moderatorzy do różnych działów to chyba zły pomysł. Forum nie jest jakoś strasznie rozbudowane, moderacji wymaga zapewne najczęściej HydePark (flamewars`y) i Warsztat (powtarzanie tematów) a moderatorów chyba nie jest zbyt wielu...

Vaxon: moderatorów niebawem będzie więcej więc trochę się rozłożą obowiązki. Hydepark jest najmniej moderowaną częścią forum chociażby ze względu na swoją nazwę, ale oczywiście flamewars'y nie są tolerowane w żadnym z działów.
Avatar użytkownika
ciuciubabka
 
Posty: 99
Dołączył(a): 31 sierpnia 2010, o 19:36
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sugestie zmian regulaminu oraz forum

Postprzez wosio 12 lutego 2011, o 02:08

Opis: Uruchomienie działu kupię/sprzedam dotyczącego wszystkiego innego oprócz motocykli

Po co: Myślę, że każdy z nas potrzebuje czasami kupić lub sprzedać jakąś rzecz niezwiązaną z motocyklami. Oczywiście jest od tego alledrogo, ale nie każdy chce wystawiać od razu aukcje związaną z jakąś pierdołą, a dział taki ułatwiłby znalezienie potencjalnego kupca/sprzedawcy. Oczywiście w domyśle linki do aukcji też byłby akceptowane. Jest nas coraz więcej, więc myślę, że coś takiego ma sens.

Vaxon: popieram ten pomysł - postaram się przekonać do tego pomysłu także Andrzeja.
wosio piszę się z małej litery :P
Avatar użytkownika
wosio
 
Posty: 1235
Dołączył(a): 28 września 2010, o 14:23
Lokalizacja: SBE

Re: Sugestie zmian regulaminu oraz forum

Postprzez Bartek 18 lutego 2011, o 20:11

1Opis: Odblokowanie działu "Turystyka".

Po co:
Domyślam się, że ten dział jest zablokowany z uwagi na "Help listę". Może jakoś da radę odciąć dostęp tylko do niej, a resztę działu udostępnić również dla ludzi niezarejestrowanych. Trochę ciekawostek można tam znaleźć, i chyba też nie jest tajemnicą gdzie docierają cebulki, jakie miejsca ludzie odwiedzają. Na innych forach dział poświęcony turystyce jest otwarty dla wszystkich, my też nie mamy powodów, żeby się wstydzić jego zawartości ;) Możliwe, że dla tego działu sporo osób się zarejestrowało (nawet, żeby raz zerknąć) i na tym ich przygoda z forum się zakończyła. A "Help listę" można przenieść w inne miejsce, jeśli nie można tylko jej zablokować.

Vaxon: nie wiem niestety czemu ten dział jest zablokowany. Tym samym prosiłym osobę, która go blokowała o wypowiedzenie się w tym temacie.

2 Opis: Zmiana/likwidacja punktu 11 w regulaminie
11. Administrator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za zamieszczane posty na forum.

Po co:
Z informacji, które kiedyś znalazłem w sieci, m. in. na forum prawnym, to administrator (twórca) forum/strony ponosi odpowiedzialność za posty i komentarze na nim zamieszczone. A wpisanie takiej treści, jak w naszym regulaminie wcale go nie zwalnia z takiej odpowiedzialności. Nawet toczyła się jakaś sprawa w Kalwarii, w prawdzie admin nie został ukarany, ale tylko dlatego, że sąd uznał treści za nieobraźliwe i powództwo oddalił. Proszę, niech Andrzej lub ktoś z modów się w temacie zorientuje i odpowiednio zadziałajcie.

Vaxon: taki wpis daje pewne zabezpieczenie dla administratora - nie jestem w stanie przytoczyć konkretnego punktu kodeksu, ale tak jak Onet nie ponosi odpowiedzialności za komentarze pod tekstami tak i Andrzej nie może jej ponosić za notki. Administrator nie jest zwolniony z odpowiedzialności za treść notek, ale ponosi za nie odpowiedzialność dopiero kiedy zgadza się na ich publikowanie i nie reaguje w przypadku np. nawoływania do nienawiści na tel rasowym, znieważania czy innych.

3 Opis: Likwidowanie kont nieaktywnych

Po co:
Sporo kont nie ma żadnego postu, dawno nie było aktywnych. Nie wiem, w jakim stopniu zajmują one miejsce na serwerze, ale może ich likwidacja coś da? Można np wprowadzić zasadę, że konto nieaktywne przez pół roku, rok zostaje likwidowane i już. Albo konto nieaktywne i do tego bez postów.

Vaxon: konta same w sobie nie zajmują praktycznie nic miejsca - jest to tylko prosty wpis do bazy danych, który zajmuje nie więcej niż 1 KB (a z reguły dużo mniej). Konta nieaktywne mogłyby być kasowane, ale wolałbym uniknąć automatów, które kasują potem konta nieaktywnych ludzi z setkami przydatnych postów. Usuwanie ich jednak ręcznie to katorżnicza robota, której na nikogo nie chciałbym zwalać (-:

4 Opis: Lepsza ochrona przed botami

Po co:
Nie wiem, może już to jakoś jest rozwiązane, wtedy można to wywalić ;) Były głosy, że sporo czasu zajmuje wywalenia botów. Co jakiś czas widać, że są też jakieś aktywne boty. Może przy rejestracji dodać przepisanie kodu z obrazka albo wpisanie wyniku jakiegoś działania? Nie wiem, jak teraz wygląda rejestracja, a swojej już nie pamiętam :D

Vaxon: captcha już jest zastosowana podczas rejestracji, ale niestety obecne spamboty nie robią się co raz głupsze, a wręcz przeciwnie. Ja osobiście na chwilę obecną nie mam pomysłu co zrobić by zmniejszyć ilość botów rejestrujących się na forum.
Istota Fotografii

"...wystarczy że odpowiesz sobie na jedno zaje*iście, ale to zaje*iście ważne pytanie:
- Co lubię w życiu robić?
A potem zacznij to robić"
Avatar użytkownika
Bartek
 
Posty: 489
Dołączył(a): 19 lutego 2009, o 15:55
Lokalizacja: PSZ

Następna strona

Powrót do Części motocyklowe - kupię

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron